Digital paintings, Stadsvapen-skoj, Trosa paintings/Trosamåleri, Trosakrönika

Fiberkabel i Trosa

IMG_0274.JPG

I den tidning, som gör anspråk på att fungera som lokaltidning, har de som har tillgång till pappersupplagan eller den digitala varianten kunnat läsa om Trosa fibernät, som satsar på att nå stor uppslutning kring projektet. Trosa fibernäts utbyggnad verkar dock gå betydligt mer långsamt än den hastighet själva fiberkabeln kommer att leverera till de, som ansluter sig.

Jag kommenterade detta projekt redan för några år sedan i bildserien Trosakrönikan. Resultatet kan ni se här. Bilden kräver möjligen en speciell sorts humor, men gillar ni inte den sortens skojande kan ni säkert ändå le åt det ironiska i att fiberkabel, som ska ge ökad internethastighet tar sådan förskräcklig tid för kommunen att lägga 😉

Om ni har försökt sätta er in i den information Trosa fibernät försöker locka potentiella anslutare med kommer ni snart förstå varför det går långsamt. Man får nämligen inte på något vis någon särskilt klar bild av vad spektaklet kostar anslutaren i slutändan!

Det går liksom inte att med sunt ekonomiskt sinne förstå vad man får för pengarna. Själv kommer jag dessutom från stenåldern och förstår inte varför allt måste gå så fort och dessutom digitalt! Men så tillhör jag heller inte den typ av människa som förstår vitsen med ständig uppkoppling eller ständigt streamande.

Jag har helt enkelt inte tid. Jag sitter hellre i min analoga målarhörna och ritar som fritidsnöje. Men tack och lov har vi alla olika intressen, så Trosa fibernät lär nog hitta sina digitala anhängare allt vad det lider.

Anna

What do you say? / Vad säger du om detta?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.