IMG_1997.JPG

You know the times when you’re among friends. Real friends I mean. You don’t have to prove anything, compete or hear patronizing comments. You just sit among good friends and have a good talk about just everything or nothing. That kind of non-compete-times are sometimes rare. But when you get moments like that you really appreciate them.

This painting is from a picture in my head, that I’ve got after an evening with friends who also make art.

Har ni upplevt de där stunderna bland vänner när ni inte behöver bevisa något, tävla eller slipper höra nedlåtande kommentarer? Ni känner ett totalt lugn i samtalen, som kan gå i vilka riktningar som helst. De stunderna tillhör ibland sällsyntheterna, så när de tillfällena dyker upp brukar jag verkligen uppskatta dem djupt.

Den här bilden kommer ur en av mina minnesbilder i huvudet efter en sådan friendly kväll.

Jag har som inspiration sneglat på Reinhold Ljunggrens tidiga Trosamåleri, som ofta handlade om bilder inifrån husen i Trosa. Han fångade sin samtid och jag vill gärna fånga min samtid i Trosa. Fast jag gör det med pastellkritor i det här fallet🙂

Anna