IMG_1815.JPG

En medlem ur familjen SvartVit får göra oss sällskap här på konstbloggen idag.
Tångräkan. Ni vet den där lilla, lilla räkan som ibland visar sina kvicka rörelser bland tång och sjögräs. Men i min tappning lirar räkan sax och består av tång till sitt yttre som scenkostym😉

Havet sjunger och djuren i det kompar. Ja, så ser det ut i min skalle när jag ritar djur i familjen SvartVit. För mig ett sätt att avdramatisera det knepiga i att avbilda djur. Nästan lika läskigt som att rita människoansikten för mig. Men de svartvita övningarna hjälper mig över djur-ritar-tröskeln.

Tångbloggen kan ni läsa många intressanta inlägg om livet i vattnet bland tång och alger. Ett minst sagt spännande liv.

This picture shows a seaweed shrimp. Playing saxophone while the sea is singing🙂
To draw animals is a bit scary. Therefore I do it like this. With a sax and costume in seeweed the shrimp it’s possible to draw.

Baltic Sea Weed Blog tells us lots of seawees stories. Exciting under water life.

Anna

Andra familjemedlemmar i SvartVit kan ni se här:

IMG_2027.JPG