TROSA-SPEGLINGAR

Konstrundan i Trosa resulterade för min del ny inspiration genom de korta utställningsbesök jag gjorde på två ställen.

Hos Barbara Leimar lärde jag mig att jag är född i hundens år enligt den kinesiska zodiaken. Jag lärde mig också att man kan uttrycka mycket med bara några få streck.

Hos Margareta Arnedotter Jansson fångade en bild av Smörbyttan i Trosa hamn mitt öga så kraftfullt att jag köpte tavlan.

Den hänger nu på en vägg som jag tittar på hela dagarna och ger mig nu kraft och inspiration.

Easter Artexhibition in Trosa resulted for me new inspiration through the short exhibition visits I made in two places.

In Barbara Leimar I learned that I was born in a dog year according to the Chinese zodiac. I also learned that one can express a lot with just a few strokes.

In Margaret Arnesdotter Jansson caught a picture of Smörbyttan in Trosa…

View original post 35 more words