For English version, see the comments in the original post. Wish you amgood read🙂

Du finns - en decembersaga i kalenderform

Jag ska följa med Helena till brandstationen efter skolan idag. Som vanligt får jag inte veta varför. Jag frågar henne, men får inget svar.
– Varför säger alla att jag ska fråga mig fram, när jag aldrig får några svar?

Vanligtvis törs jag inte fråga någonting, men de här decemberdagarna har förändrat mitt mod till att våga fråga.
Helena svarar mig äntligen på en fråga.
– Ja, det låter ju konstigt, men just idag har jag en överraskning till dig. Annars tycker jag att du ska ställa frågor, så ofta du kan.

– Om jag slutar fråga saker, försvinner jag då?
Helena ser strängt på mig
– Ja, Robert, kanske försvinner du då.

Helena ser mycket sorgsen ut. Jag får för mig att hon sett någon försvinna. Jag vill fråga henne, men skoldagen ska börja och vi går in i klassrummet.

Jag sitter i min bänk, tittar ut genom fönstret…

View original post 782 more words