For english version go to original post and comments. Have a nice reading/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

I dag lurar jag min mamma. Det borde jag inte göra. Jag säger ändå att jag känner mig dålig och behöver stanna hemma från skolan.

Jag säger inte att jag inte hinner gå till skolan. Jag måste samla ihop allt, som jag har fått veta de senaste dagarna. Albertina säger att jag mår bra av att samla mina tankar då och då. Hon menar nog inte att jag ska skolka, men jag klarar inte av att ha den här röran i huvudet längre. Jag måste städa i skallen, om du förstår hur jag menar.

Jag skulle vilja berätta allt för mamma, men jag får inte det ännu, säger Albertina. Mamma går på mitt lurendrejeri. Jag får stanna hemma.

Jag äter frukost i lugn och ro för mig själv. Under tiden ritar jag i mitt block. Jag gör ett släktträd igen. Jag börjar vid Lucia. Undrar varför just jag kunde se…

View original post 864 more words