9 december

Read the Christmas story in English in the originalpost in the commemts/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

Ingen frukostmorgon med Albertina, säger mamma till mig. Hon orkar inte med dig just idag. Mamma erbjuder sig att hålla frukost istället. Hon ser att jag oroar mig för Roffe. Jag vill inte att han ska stöka till frukostmorgonen. Han sover som en stock, minst fram till lunchtid, säger hon till mig.

Tänk att mamma går upp så tidigt för min skull. Hon brukar också sova länge om lördagarna, precis som Roffe.

Mamma gör likadan frukost som Albertina brukar göra. Hon förklarar att hon också ätit Albertinafrukost en gång i tiden. Därför vet hon hur hon ska göra den.

Vi sitter tysta en lång stund vid bordet. Mamma frågar plötsligt om jag hittade något intressant i albumet igår. Jag trodde inte mamma skulle märka att jag hade tittat i det.

Jag behöver fler ledtrådar till mina frågor, så jag tänker berätta några saker för mamma vid frukosten. Hon får veta…

View original post 740 more words

4 thoughts on “9 december

What do you say? / Vad säger du om detta?

