The Christmas story continues. Read English version in the comments in the original post. Happy reading/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

Idag står det Nobeldagen i min almanacka. Den dagen får en del smarta personer ett pris. Nobelpriset. Roffe kallar dagen helidiotisk. Fjantigt påfund tycker han. Ingen vanlig människa begriper ju sig på vad de där genierna håller på med.

Roffe låter rätt avundsjuk. Han skulle nog gärna ta emot ett sådant pris och få så fin uppmärksamhet.

Idag har jag andra advent i min almanacka också. Om tredagar har jag Luciadagen. Jag ska försöka klura ut hur vi ska få tillbaka Lucia. Jag har tänkt att hon kan komma tillbaka på just Luciadagen.

Men idag behöver jag ta reda på varför vi har så många strömavbrott. Jag har tröttnat på allt mörker. Hemma går Roffe och släcker alla lampor hela tiden. Jag törs inte skälla på honom. Han bara ryter tillbaka och säger att jag ser alldeles för liten och klen ut. Det kan göra mig ledsen i flera dagar…

View original post 392 more words