Read the story in English in the comments in the original post/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

Jag har inte sovit en blund i natt. Jag har sett tio stycken Roffe, som smyger in i elverket. Mardrömmar alltså. De förstorar den riktiga rädslan väldigt mycket.

Jag tänker inte gå till elverket ensam en gång till. Jag funderar ut ett annat sätt att få svar på mina frågor.

Jag går förbi hos Mattias. Frågar om han har en nalle jag kan få låna. Jag vill inte säga vad jag ska ha den till. Mattias hämtar en nalle ur det speciella rummet. Nallerummet. Jag får lova att lämna tillbaka den snart. Annars kanske inte nästa nyfödda barn får någon nalle.

Jag frågar Mattias om han kan kontrollera sin nallesamling. Kan han ha en nalle för mycket i den? Han lovar att kolla. Han försöker fråga mig varför jag tror det. Jag smiter iväg för att slippa svara på frågan.

Fröken i skolan har inte kommit ännu. Ibland kommer vår…

View original post 459 more words

