12 december

Read my Christmas story in English in the comments in the original post/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

Alla mina klasskamrater har övat hela natten på Luciasånger. Vi förbereder oss inför den stora kvällen imorgon.

Jag berättar för prästen vilket arbete vi lagt ner. Han tycker vi barn har tagit ett stort ansvar när vi lovat att ordna ett fint Luciatåg nästan alldeles själva. Han undrar vem vi har valt till Lucia. Jag berättar för honom om mitt problem. Jag berättar om Lucia, som inte syns.

Jag berättar att jag kan se henne och att alla kunde se henne för ett år sedan. Prästen svarar att han tänker prata med några av sina vänner. De kan hjälpa henne att synas igen. Jag får i uppdrag att låta Lucia gå in genom dörren på långsidan av kyrkan. Där kommer hans vänner stå och vänta på henne. Mer än så säger han inte.

Prästen frågar mig om jag känner någon som kan släcka eld. Jag tipsar honom om Mattias på…

View original post 495 more words

What do you say? / Vad säger du om detta?

