You find an English version by clicking ‘view the original post’ and go to comments. Happy reading/Anna

Du finns - en decembersaga i kalenderform

När jag går upp på morgonen ser jag att Roffe sitter vid köksbordet. Det har nästan aldrig hänt tidigare. Inte en lördag. Jag säger godmorgon på väg ut i hallen. Han stoppar mig med att ropa
– Hallå där, vart ska du? Ska du inte äta något innan du går?

Han har aldrig brytt sig om mina matvanor förut. Inte vart jag går heller. Jag tyckte han lät lite ovan på rösten. Jag säger att jag ska till Albertina och äta fin frukost. Jag frågar om han vill följa med.

Roffe ser väldigt förvånad ut. Han frågar hur jag känner Albertina. Min farmor, säger jag om Albertina. Ska du med eller inte?, frågar jag honom fast jag inte förstår hur jag törs fråga honom en sådan sak.

Han säger att han vill följa med. Han frågar om han verkligen får följa med. Han som aldrig säger ett vanligt ord till…

View original post 729 more words

