#inktober 2016 #10 Jump!

When you say the word Jump to a person borned 1970 they will think of this monster hit from 1984.


At least I am like that 🙂

What comes to your mind at the word Jump?

Anna

23 comments on “#inktober 2016 #10 Jump!

  1. Hej Anna! Det är jag Puspita. Jag har startat ett nytt blog som heter https://loverofhappiness.wordpress.com/ som handlar om glädje. Jag vill sprida glädje med denna blog och framförallt så vill jag få andra att förstå Sorgen om att vara ensam och inte ha det så bra. Så den här bloggen handlar mest om lyckan men också om Sorg. Hoppas att du hänger med mig i min nya blogg!

    Liked by 1 person

    • Självklart hänger jag med och följer din nya blogg. Vilken bra ide du har. Lycka till med nya bloggen. Du skriver så bra. När du har publicerat några inlägg kan jag reblogga, så folk hittar till din nya blogg och kan följa den.

      Liked by 1 person

      • Ahh Anna. Tack sa jatte mycket. Jag blir verkligen glad att du ska hanga med. Min forsta och akta van i bloggvarlden 🙂

        Liked by 1 person

            • Tack! Jag gjorde ett snabbt besök, men kommer tillbaka och kollar in den mer sen. Jag har dålig uppkoppling just nu. Jag återkommer när den är bättre. Jag tror din nya blogg blir bra. Du är verkligen bra på att skriva. Jag tror många känner igen sig i dina ord. Även om det kan kännas hopplöst och tomt nu så vet jag att dina ord kommer att beröra många och att du faktiskt gör något viktigt och betyder något. Glöm aldrig det. Du behövs. Även om det kanske inte känns så alla gånger.

              Liked by 1 person

  2. Made me think of suicide.
    ****
    “I was watching television one night and it was the five o’clock news and there was a fellow standing on top of the Arco Towers in Los Angeles and he was about to check out early, he was going to do the 33 stories drop — and there was a whole crowd of people in the parking lot downstairs yelling “Don’t jump, don’t jump” and I thought to myself, “Jump.” So, I wrote it down and ultimately it made in onto the record …”
    ****
    So that’s what the song Jump by Van Halen is about.

    Liked by 1 person

    • Thanks. Didn’t know that at all. I was 14 when that song hit the toplist and my English was not so good at that time and I don’t think we even listened to the lyrics. We should have though.

      Like

What do you say? / Vad säger du om detta?

