BlackandWhite family, drawings, What ever

Astronautskorpion 500kr

20140226-173544.jpg

Familjen SvartVit har fått tillökning igen. En astronautskorpion. Dels för kopplingen till stjärntecken där skorpionen ingår, dels för att jag under förarbetet till teckningen precis då e-låneboksläste Niklas Rådströms Boken. I den berättelsen figurerar en skorpion i ett citat.

“…en skorpion med gadd som en glödande komet”

Det citatet triggade givetvis igång mina galna associationsbanor och även min skorpion fick en gadd som en glödande komet. Eftersom jag placerade skorpionen i rymden ville jag ge honom en astronautdräkt. Som svans bär han konserver som matsäck till rymdresan han gör.

Niklas Rådströms Boken bjuder för övrigt på en svindlade Bibelberättelse från tidernas begynnelse ända fram till Jesus dagar. Eller våra dagar om man väljer att översätta berättelserna till nutid. Det går att fundera mycket över den Boken. Verkligen en bok att ta sig tid och nöjet att läsa.

Anna

What do you say? / Vad säger du om detta?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.