Pastel paintings, What ever

Tävling 500kr

20140118-125706.jpg
Jag började med det röda rundningsmärket nästan mitt i bilden. Fast då visste jag inte att jag målade just ett rundningsmärke. När jag tittade på det röda fältet insåg jag att jag skulle måla två märken till att runda. Ett långt bort och ett nästan helt utanför bild.

Rundningsmärken kräver för sitt drama även deltagande båtar, som vill bekräfta betydelsen hos märkena. Varför ska de annars ligga guppande på vattnet om inga båtar rundar dem?

Båtarna fick rosa segel av en anledning jag inte kan förklara annat än som tillfälligt infall helt utifrån känslan att det skulle passa väl in bland färgerna på vattnet och märkena.

Kanske börjar tidig vår gro i medvetandet, för vem målar segelbåtar annnars, mitt i vintern?

Anna
Tavlan har A4storlek, vit ram(A3ellerA4), pastell, pris 500kr

What do you say? / Vad säger du om detta?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.