Nature miracles, Photographs, Trosa förbifart/Infart Västra, Trosa is the place

Kalla den änglamarken – Paradise on Earth part 13

Tänker ni på att titta ner på marken när ni har kamera med er? Ni kommer att upptäcka mängder av små roliga djur att fota.

Have you thought about the fact that we have many little friends below our feets if we look close enough? It´s fun to catch them on camera.

Spindel – spider
Spindel – Spider
Klodyvel – Nepa cinerea
Skalbaggar – bugs having fun?
Grön liten vän – Green little friend
Humlebagge – Trichius fasciatus
Gräshoppa – grasshopper
Gräshoppa – grasshopper
Larv – caterpillar
Larv – caterpillar

Naturen är mycket roligare och mer hälsosam att uppleva än bullriga vägar och sönderbebyggda områden.

Nature is much more fun and healthier to experience than noicy roads and areas destroyed by exploitation.

Därför vill jag att Trosapolitikerna avbryter projekt Infart Västra/Trosa förbifart och exploateringen av Tureholmshalvön. Vi behöver naturen mer än vi behöver ännu mer biltrafik och exploatering av skyddsvärd natur.

That´s my motivation for save Trosa nature – movement. Trosa politicians – do not build that new road and do not allow the exploitation of Tureholm peninsula grand nature.

Anna

11 thoughts on “Kalla den änglamarken – Paradise on Earth part 13”

  1. Hi Anna

    You are right that nature is more fun than noisy and busy roads. Also the implied message within this post that small creatures are as entitled to their homes as big ones is spot on. 🙂

    Liked by 2 people

  2. Det var många kryp. Jag har lite fobi med småkryp och insekter. Jag såg filmen maskarna när jag var 14-15 år, har inte rört en mask sedan dess. 😀

    Liked by 1 person

    1. I den åldern är man påverkbar, så jag kan förstå att det sitter i. Småkryp är ok utomhus för mig, men om de kryper inomhus tycker jag inte att de är lika kul att kolla på 😉

      Liked by 1 person

What do you say? / Vad säger du om detta?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.